JA!

Tänkte berätta en sak nu för er.
Nu har jag och mitt underbara gymnastik lag eller de va ett tag och vi visst att vi skulle åka till den här tävlingen, men vi visste liksom inte när och så. Men iaf vi har fått reda på att den 21-23/8 ska vi åka till Osarström(Gymnpa Natt o Dag)som är den roligaste gymnastik tävligen i världen! Och inför den här tävlingen måsta man ju träna tillsammans, så veckkan inna alltså vecka 33 kommer mitt lag träna från 13,30 - 16,00 alla dagar hela veckan. Men iaf, vi kommer åka buss ner, som åker på fredag morgon den 21/8 och de är en fredag så de blir ingen skola, wiho! På kvällen vi kommer ditt ska vi käka på pizzeria, höhö ! Och ut äldre ska typ tävla. Men dagen(22/8) efter ska mitt lag upp tidigt för att tävla. Kommer bli grymt kul att tävla igen har inte gjorde på ett tag nu. Mitt lag tävlar i klass 2 med 5 andra Tullinge lag. Nu tänkte jag ta och berätta hur tävlingen går till. Jo de är så att de är ett utslagstävling. Man är ungeför 4-6 st i varje lag. Man tävlar 3 & 3 i varje heat och vinnaren går vidare direkt och 2.an går till ett uppsamlingsheat och 3.an åker ut. Så går tävlingen till och de är kanske 4-5 heat i varje klass så de blir mycket tävlande, och de gillar vi ju! Eftersom man blir mer och mer säker på varven efter varje gång. Och med allt stöd från läktarna blir de ännu roligare! Äsch, ni fattar nog inte vad jag menar..
Men vi kommer sova i skolsalar på madras. Alltid lika kul! Närrå de är skit kul, efter som man får dela rum med alla typ! De är jätte mysigt. Och på kvällarnaa sitter vi och snackar och har de skict nice. Men sen på lördag-kvällen(22/8) kommer de vara höjdhopp. Då gäller de att göra en volt så högt över ett rep som möjligt. Låter de inte kul? Haha jag kan inte hoppa så högt men ni ska se min tränare Rasmus. Han äger på höjdhoppet! Och även de äldre klasserna tävlar. Som t.ex. resten av RM Truppen(fast nu har dom delat den i 3 mindre bitar, så de är min grupp och 2 andra). Och sen ska även Ledarna tävla.Och de kan jag ju säga är bland de roligaste man kan se!
Men sen på söndagsmorgonen(23/8) tävlar de lag som har gått vidare och sen vid lunch är de final. Och där vill man ju vara med! Och sen är de hem resa -.- De är alltid tråkigt att lämna Oskarström. och veta att de är 1 år kvar till nästa. Men man vet även att man har en lååång buss resa hem, med mycket skratt och sovande ;)
Juste glömde nästan: i mitt lag är vi 4a st. De är Sara, Hanna M. & Melissa.. Och jag förstås. 
Vi har vart på den här tävlingen 2 år tidigare. Första året va 2007 då kom mitt lag på brons plats i tumbling. Och förra året alltså 2008 kom vi 2 i tumbling. Så då fick vi silver. Och i år ska vi få guld eller hur tjejer! :)
Så de är vad jag kommer göra 21-23/8 2009!
JAG LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR SÅÅÅ MKT! :D:D♥


Kommentarer
Postat av: ida

jag längtar as mycket!!!<333

2009-08-10 @ 12:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0