FRÅN OCH MED NU!

Imorse när jag vaknade, kände jag att idag ska jag göra en skillnad på mig själv och mitt beteende. Så jag har suttit mycket idag och tänkt, på allt från himmel till jord. Jag har tänkt på saker som får mig att må dåligt saker som jag börjar skratta av. Jag har helt enkelt tänkt igenom saker. Jag har typ gråtit, gråtit och försökt rensa mitt huvud på tankar. Men de går inte att rensa. De är typ som att rensa bort kläder som du tycker om som har blivit försmå, då förstår ni nog? Jag vill bara ta ut alla dåliga tankar och lägga dom i papperskorgen. Och bara ha kvar dom roliga, och fina.

Men när jag satt och tänkte så kom ja på att jag ska börja följa mitt motto som jag berättade om för ca ett halv år sen. Jag har inte tänkt på de förens nu. Men nu ska jag påminna mig själv om de så nu blir de ändringar.

Den gamla My kommer tillbaks efter nyår till 100%, jag ska inte vara My som sitter ensam i sitt rum och gråter när ingen ser. Nej, jag ska bli den gamla My som skrattar när A L L A ser. Låter de inte härlig? De tycker jag. För jag är trött på att alltid tryckas ner under jorden, att folk trampar på mig som en jävla dörr matta . Nu är de min tur att få vara lycklig, med eller utan dom personerna som stod mig närmast. Jag bryr mig inte om att säga förlåt till dom längre, jag tänker inte skriva långa snyft texter som visar hur mycket jag saknar dom. Jag tänker inte bli ner trampad av domlängre nu är de jag, och dom om dom vill jag tänker inte böna och be för att få dom som mina vänner igen. Min kropp säger ifrån från de nu, så NU är de slut med de.

 Jag tänker inte bry mig om allt skitsnack och alla rykten. De spelet som dom spelar kan jag inte reglerna på, dom kan visserligen inte reglerna på mitt häller eller det finns inte några riktiga regler, eller några men dom får personen som vill spela mitt spel lista ut själv. Men jag spelar mitt spel vare sig ingen fattar reglerna eller inte. Spelet jag spelar är egentligen inte svårt! Så jag förstår inte att ni inte fattar reglerna.

De va en vän till mig som sa en sak som gjorde att jagfick mer styrka. Hon sa: DU har styrkan att klara dig med eller utan dom. Du har styrkan att gå emot dom de vet jag, när jag ser hur du kämpar emot dom får jag styrka till mig själv. Men de är en sak bara e liten sak, du måste våga tro på dig själv, våga tro att du klarar dig.

Jag har gått igenom mycket nu under ett halv år och en annan vän sa något som har hjälpt mig mycket under den här tiden, jag va den som gick hem utan de jag ville ha. Och den mesta tiden har jag gjort som hon sa åt mig att göra. hon sa: Le och se glad ut. Jag har lett den tiden jag inte skrattat. Och jag ser hur dom ser på mig och sen viskar något till hon som står bredvid, men fortfarande har jag haft ett leende på mina läppar. Hade du inte sagt de till mig hade jag aldrig klart de här. Lika så den första personen, de gav mig ännu mer styrka, och nu tror jag på mig själv.
Efter nyår är de inte längre den My som är ledsen utan hon som skrattar åt ALLLT! Ingen ändrar på de löftet!





Hugs.
/ Från och med nu Mysan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0